Вправи на розвиток мислення
Саме в цей період здійснюєть¬ся перехід від наочно-образного, конкретного мислення, притаман¬ного дошкільнятам, до понятійно¬го, науково-теоретичного мислен¬ня. Конкретність мислення шестиліток виявляється передусім у тому, що під час розв'язання мислительної задачі вони виходять з означе¬них словами конкретних предметів, їх зображень або уявлень (котики, зайчики, цукерки, а не 1,2,3).
Їм легше проаналізувати конк¬ретний факт та зробити з нього певні висновки, ніж навести приклад до загального положен¬ня. Використовуючи дані впра¬ви, можна розвинути операції аналізу і синтезу, абстрагування й узагальнення у співвідношен¬нях конкретно-образних і абст¬рактно-словесних компонентів, виробляти гнучкість мислення.
Вправа на розвиток кмітливості та ерудованості дитини
Батьки дають дитині завдання:
• назвати три слова, що почина¬ються з букв м, г, д;
• назвати чотири тварини на бук¬ву к,
• назвати чотири ягоди на букву в;
• назвати п'ять міст на букву р,
• назвати три квітки на ч;
• назвати чотири держави на бук¬ву а,
• назвати шість імен на букву в.
Вправа на розвиток творчого мислення
Батьки пропонують дитині три слова, не пов'язані між со¬бою за змістом. Наприклад, озе¬ро, олівець, ведмідь або весна, де¬рево, вікно. Дітям потрібно скласти якнайбільше речень із цими словами.
Вправа для розвитку логічного мислення
Для проведення цієї вправи потрібен набір листівок. Батьки кладуть перед дитиною декілька листівок зворотним боком. За ба¬жанням дитина бере одну з них і починає свою розповідь у вигляді казки чи гумористичного опові¬дання, але обов'язково включаю¬чи те, що зображено на листівці. Потім передається естафета іншо¬му членові родини. Той, хто про¬довжує розповідь, обов'язково має включати зображення на своїй листівці. Ця вправа сприяє роз¬витку логічного мислення.