Вправи на розвиток уяви
Уява в шестирічному віці надзви¬чайно бурхлива, яскрава, з характер¬ними рисами некерованості У про¬цесі учіння вона поступово розви¬вається, зокрема вдосконалюється відтворююча уява, стаючи дедалі ре¬алістичнішою та керованою. Інтенсивно формується твор¬ча уява на базі минулого досвіду, з'являються нові образи, від про¬стого довільного комбінування уявлень діти поступово перехо¬дять до логічно обґрунтованої побудови нових образів. Завдяки певним вправам можна досягти зростання швидкості утворення образів, фантазій та виховати в дітей вимогливість до витворів власної уяви. Пропонується кілька вправ для розвитку творчої уяви.
Вправа на розвиток уяви через гіперболізацію об'єкта
Батьки показують дитині одну за одною чотири чорнильні пля¬ми і пропонують відповісти на запитання: «Що ти бачиш на цій плямі?», «Що тобі нагадує ця пля¬ма?» Записується час розглядан¬ня дитини плями і відповідь. За¬писані відповіді й час розгляду систематизуються за таблицею.
За результатами відповідей можна судити про розвиток фан¬тазії у дітей різних класів, а по тому, що побачила дитина у плямах, — спрямованість її особистості.