П`ятниця
15.11.2019
02:58
Форма входу
Категорії розділу
Життя пансіону [305]
До уваги абітурієнтів школи-інтернату!!! [2]
Освітянські новини з інших джерел [1]
Пробне незалежне оцінювання - 2016 [2]
Зовнішнє незалежне оцінювання - 2016 [2]
Пошук по сайту
Календар
«  Листопад 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Наше опитування
Чи вважаєте Ви себе щасливою людиною?
Всього відповідей: 238
Міні-чат
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Шепетівська спеціалізована школа-інтернат І-ІІІ ступенів

Практичні рекомендації щодо професійного самовизначення учнів

  1. Для формування об’єктивної реалісичної життєвої перспективи необхідно знайомити юнаків і дівчат з конкретними прикладами благополучних і невдалих життєвих шляхів, пов’язаних з вибором тієї чи іншої професії. Особливо важливим є знання майбутніх умов праці, які займають одну із провідних позицій в системі вимог до професії. 
  2. Необхідно враховувати, що для юнаків при виборі професії більш важливим є розмір майбутньої заробітної плати, а для дівчат – сприятливі умови праці. 
  3. Необхідно роз’яснювати старшокласникам безпосередню залежність майбутнії професійних і життєвих досягнень від їх готовності до самовіддачі в праці і самостійності в реалізації життєвих цілей. 
  4. Важливо врахувати не тільки раціональні моменти, пов’язані з визначеням життєвих цілей і планів, але і емоційно-вольові особливості особистості. 
  5. Познайомте дитину з матеріальними можливостями сім’ї, щоб вона знала, чи зможете ви оплачувати її навчання, і враховуючи цей фактор, вибирала навчальний заклад. 
  6. Обов”язково після вибору навчального закладу побувайте там на Дні відкритих дверей, щоб ближче познайомитись з умовами навчання, предметами, які будуть вивчатися, поспілкуйтеся з студентами. 
  7. Розгляньте можливість навчання на підготовчих курсах, щоб познайомитись з вимогами до знань абітурієнтів

Обираючи професію молодим людям  слід пам’ятати, що:

Здійснити цей відповідальний крок треба, враховуючи свої нахили та здібності, особисті та громадські інтереси;

Світ професій значно ширший (понад 40000), ніж коло навчальних предметів, що вивчалися в школі (12-15), тому ототожнення улюбленого навчального предмету з професією не завжди є надійним орієнтиром у виборі професії;

Професію не слід вибирати “за компанію”, такий вибір лише випадково буває вдалим;

Розподіл професій на хороші і погані, цікаві і нецікаві, легкі і важкі – помилковий. Значення професій у житті людини залежить не стільки від характеру роботи, скільки від того, як до нього ставиться сама людина, не скільки професія відповідає її запитам і можливостям;

Інколи за зовнішньою привабливістю професії приховані її негативні риси ( так, професію геолога інколи цінують за можливість мандрувати і бачити світ; актора – за славу і популярність.);

Не варто переносити своє ставлення до конкретної людини на її професію, бо особиста симпатія чи антипатія до людини однієї професії ніяк не може свідчити про особисту придатність чи непридатність іншої людини до цієї професії.


Як уникнути помилок і розчарувань у виборі професії?

Для тих, хто обирає професію психологи та профконсультанти радять виконувати послідовно такі дії:

Ознайомтесь з інформацією про світ професій і визначить сферу діяльності, яка Вас цікавить;

Вивчіть самого себе, складіть уявлення про свої інтереси, здібності, нахили.

З’ясуйте, чи немає у Вас медичних протипоказань щодо обраної професії;

Знайдіть можливість зустрітися з представниками цієї професії і довідайтесь, в якому навчальному закладі можна одержати відповідну кваліфікацію;

З’ясуйте у спеціаліста центру зайнятості, чи користується обрана Вами професія попитом на ринку праці;

Використайте при виборі професії формулу: “Хочу – Можу – Треба”

“ХОЧУ” – це те, що Вас приваблює  у професії;

“МОЖУ” – це Ваші здібності, можливості, стан здоров’я, потрібні для обраної професії;

“ТРЕБА” – попит на обрану професію на ринку праці.

Проаналізуйте отримані відповіді – якщо тричі повторюється одна і таж професія – вибір зроблено вірно.


Як допомогти дитині

зробити оптимальний вибір професії?

        Вибір-не тільки вияв волі та мислення.

        Людина обирає певну професію для того, щоб соціально вирізнитися, отримати, якщо не високу, то принаймні позитивну оцінку свого оточення. Тобто, вибір є чинником задоволення почуття власної гідності.

       Розглянемо психологічні складники професійного вибору. Їх можна розглядати з точки зору власної цінності того, хто робить вибір.

     Отже, вибір постає як:

  • Функціональна цінність (висока оплата праці як засіб задоволення власних потреб);
  • Соціальна цінність (можливість здобуття певного соціального статусу, а з ним і престижу);
  • Особистісно-смислова цінність – самоствердженя-знаходження свого місця реалізації особистості.

     Професія – товар, який рекламується з екранів ТБ, подається у вигляді глянцевого яскравого образу у проспектах ВНЗ (вищих навчальних закладах).

     Для того, щоб робити усвідомлений вибір, потрібно знати не тільки свої цінності, мотиви, власний ресурс успішності, але й закони й механізми соціального впливу на ситуацію вибору.

     Ринок професій існує тому, що вибір здійснює людина. Основний критерій ефективності виставлених на ринок професій – можливість задоволення потреб людини.  

    Усвідомлений вибір – одна з найважливіших передумов розвитку особистості, вияву повною мірою своїх здібностей, що дає змогу посісти своє місце в суспільстві, якнайефективніше застосовувати свої знання, уміння й навички.