Завдання: Зробити шкільне життя цікавим
Кредо: «Справи красномовніші за слова»
Гасло: «Тільки вперед і тільки всі разом»
Формування ініціативної, здатної приймати нестандартні рішення особистості, не можливе без широкого залучення учнів до участі в управлінні шкільними справами. Участь в органах учнівського самоврядування, через широко розвинену систему органів самоуправління забезпечує залучення учнів до різноманітної діяльності колективу, до організаторської роботи, до управління справами колективу, а також до визначення прав і обов’язків учнів, формування почуття господаря класу, школи, міста, держави.
Головною умовою розвитку самоврядування є: наявність педагогів, які хочуть і вміють співпрацювати з учнями. Саме від педагога залежить, чи зможе він довіряти учням самостійно вирішувати більшість питань їхнього колективного життя, чи зуміє переконати їх у тому, що крім них, ці обов’язки ніхто не зможе виконати. Тільки тоді самоврядування стане потребою колективу.
Метою дитячого самоврядування в школі-інтернаті є: розвивати в учнів організаторські здібності, почуття відповідальності, ініціативи, що є однією з головних умов розвитку особистості.
Завдання учнівського самоврядування:
1. Виховувати в учнів почуття гідності, самоповаги.
2. Впливати на формування високої громадянської культури.
3. Робити більш змістовим, більш багатим і більш різноманітним життя в школі.
4. Допомагати у вирішенні проблем навчання, спілкування, побуту.
5. Виховувати почуття єдності з колективом школи.
6. Виховувати якості свідомого громадського діяча.
7. Формувати якості яскравості особистості, лідера, сприяти більш повному самовираженню і самореалізації учнів.
Практика свідчить, що дієвість учнівського самоврядування буде результативною, коли базуватиметься на таких принципах:
- тактовне роз’яснення значення їхньої участі в управлінні навчально-виховним процесом;
- залучення школярів до роботи в органах самоврядування (штабах, комісіях, постійних та тимчасових формуваннях);
- педагогічне керування колективною творчою діяльністю та самоврядуванням;
- широке використання педагогіки співпраці;
- гласність у роботі;
- індивідуальне і групове змагання, підбиття підсумків та нагородження переможців.
Працюючи над структурою учнівського самоврядування, виходили з того, що його фундаментом має стати модель громадянського суспільства, яка захищає кожного від неправомірних дій інших громадян.
Отже, основоположним у побудові структури самоврядування в школі-інтернаті стало впровадження основних ознак реального суспільства буття з метою створення середовища, яке навчає і виховує вміння жити в умовах громадянського суспільства.
|